Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Защо Facebook призна, че социалните мрежи могат да са лоши за нашето здраве?

Това изявление демонстрира желанието на интернет гиганта да прави печеливш рекламен бизнес, без това да е за сметка на потребителите

18 декември 2017
5096 прочитания
0 одобрения
1 неодобрение

Facebook изненада всички, признавайки, че социалните медии могат да накарат потребителите да се чувстват зле. Компанията натрупа милиарди именно разработвайки най-голямата социалната мрежа и затова подобно изказване учуди както корпоративния свят, така и потребителите. Тезата на Facebook, изградена на външни изследвания и доклади, засяга пасивното използване на социални медии, описвано като "четене, без взаимодействие с други хора”.

Едновременно с това, от интернет гиганта са категорични, че ангажираните потребители, които споделят информация и обменят съобщения, публикации и коментари със свои “приятели”, в крайна сметка са обект на положителни емоции.

1

По друг начин казано – безцелната разходка през новините е нездравословна, но, ако към нея се добавят признаци на ангажираност, като харесвания и коментари, тя се превръща в изцяло положително преживяване.

Заключението на Facebook въобще не е изненадващо, защото то просто потвърждава изводите на редица анализатори, според които социалните медии могат да рефлектират негативно върху потребителите. Решението, което предлага компанията, също не е изненадващо - лекът срещу негативното влияние на социалните медии е…. повече социални медии. Нещото, което предизвиква въпроси обаче, е защо точно сега Facebook насочва общественото внимание към опасенията от негативното влияние на социалните медии върху психическото здраве на потребителите.

Тази позиция на Facebook беше разпространена през сравнително новата ѝ блог-рубрика “Hard Questions”, която стартира по-рано тази година с идеята да представя позициите на компанията по важни въпроси като онлайн тероризма и речта на омразата. Това изявление в частност демонстрира желанието на интернет гиганта да прави печеливш рекламен бизнес в глобален мащаб, като обаче не забравя да допринася за положителното преживяване на потребителите си.

От една страна, Facebook е подложен на голям натиск за прозрачност на бизнеса и е обект на постоянни призиви да поеме отговорността за това как хората използват социалната мрежа. След президентската кампания в САЩ през 2016 г., по време на които Facebook несъзнателно се превърна в инструмент за руските пропагандисти, опитващи се да овладеят изхода от изборите, компанията и нейните ръководители осъзнаха влиянието на своя продукт върху световните тенденции и се постараха всички останали също да го разберат. Това обяснява инициативи като блога “Hard Questions” и манифеста на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг тази година за ролята на Facebook във Вселената.

От друга страна обаче, Facebook все още е бизнес, зависим от акционерите си, и към компанията са отправени големи корпоративни очаквания. С изявлението, че използването на социални медии кара хората да се чувстват зле, компанията фактически залага на карта бизнеса си. Ето защо от Facebook са готови и с решението на този проблем - още повече социални мрежи.

Истината е, че Facebook, може би повече от всяка друга компания, е натоварена с почти невъзможната задача да изгради печеливш продукт със съвест. Едновременно с това, компанията се управлява от хора, които не само са приели открито и публично това предизвикателството, но и демонстрират желание да поемат огромната отговорност. Така стигаме до логичния извод, че социалните медии са лоши, освен когато не са. Остава само Зукърбърг и останалите хора, които управляват интернет гиганта, да разберат къде точно се намира демаркационната линия.

0 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Интернет"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Защо Facebook призна, че социалните мрежи могат да са лоши за нашето здраве?"



    

абонамент за бюлетина