Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Шпионират ли ни интелигентните телевизори?

Неправителствената организация Consumer Reports открива масово вградени възможностти за следене на потребителите и ниски нива на защита

08 февруари 2018
5815 прочитания
5 одобрения
0 неодобрения

Купувачи пазете се! Ако случайно в скоро време сте си закупили интелигентен телевизор с вградени платформи от рода на YouTube и други уеб връзки, обърнете внимание на това предупреждение – новата ви придобивка може да ви направи уязвими за хакери и да събира повече информация за вас, отколкото си мислите.

Неправителствената организация Consumer Reports прави анализ на интелигентните телевизори на пет от водещите компании - Samsung, LG, Sony, TCL и Vizio - и открива няколко обезпокоителни проблема. Във всички устройства е вградена възможността за следене на потребителите, а тези на две от марките въобще не минават тестовете за сигурност.

Логичният въпрос е: Колко ниски са наистина нивата на сигурност на тези интелигентни устройства?

Прочетете още: Откриха злонамерени разширения за Google Chrome

Според доклада на неправителствената организация хакерите от компанията за сигурност Dissconect, които са използвали за експеримента, са успели да поемат пълното дистанционно управление на приемниците на Samsung и на тези от линията на американската компания TCL – Roku TV. Пробивът включва промяна на каналите, увеличаване на звука, инсталиране на нови приложения и възпроизвеждане на неподходящо съдържание от YouTube.


Внимавайте, новата ви придобивка може да ви направи уязвими за хакери и да събира повече информация за вас, отколкото си мислите.


"Това, което е най-обезпокоително, е относителната простота, с която хакерите овладяха тези телевизори”, коментира Глен Дирини, главен директор по съдържанието на Consumer Reports, и добавя, че това е било възможно, защото производителите не са спазвали “основните практики в областта на сигурността".

В коментар за Consumer Reports както от Roku, така и от Samsung заявяват, че ще се запознаят по-отблизо с проблемите и тогава ще излязат с официална позиция. Малко по-късно обаче от американската компания обявиха, че Consumer Reports "грешат" и настояха, че няма риск за сигурността на продуктите им. "Сигурността на нашата платформа и личният живот на нашите потребители са от изключително знаение за нас", обяви Гари Елисън, вицепрезидент на Roku.

От неправителствената организация обаче обясняват и точно как са разбили защитата на продукта на TCL - с помощта на специалната функция Roku, която позволява отдалечен контрол на софтуера на интелигентния телевизор, за да можете да използвате вашия смартфон като дистанционно например. Пробивът може да случи, ако смартфона и телевизорът са на една и съща Wi-Fi мрежа и собственикът им кликне върху злонамерена връзка, която позволява на хакера да влезе в мрежата, след което и в телевизионния интерфейс.

От компанията-производител контрират, че тази функция може да бъде деактивирана, а, освен това, за да се използва, трябва двете устройства да са на една и съща Wi-Fi система. Затова от Roku съветват потребителите да защитават с парола своята Wi-Fi мрежа, за да предотвратят пробиви в сигурността.

Телевизионно проследяване

Интелигентните телевизори представляват повече от половината от всички продажби в сектора през първата половина на 2017 г., сочи проучване на пазара на анализаторската компания GfK. Към днешна дата повечето серии, които се продават, като цяло са интелигентни. Потребителите предпочитат тези устройства, защото те фактически са няколко решения в едно и позволяват различен тип употреба.

Новите модели също така имат функцията "Автоматично разпознаване на съдържанието" (Automatic Content Recognition), която следи какво гледате. По този начин, когато гледате определено програма или предаване, в следващия момент смартфонът и компютърът ви започват да ви предлагат свързано съдържание, както, между другото, се случва и онлайн проследяването. Затова от Consumer Reports коментират, че това може лесно да бъде избегнато, ако изключите функцията, която проследява гледанията ви. Друг вариант пред вас е да изключите Wi-Fi мрежата си, докато гледате телевизия, но подобна тактика обезсмисля наличието на интелигентно устройство.

Докладът също така установява, че интелигентните телевизори, които са в обсега на анализа му, искат разрешение за събиране на данни и друга информация, но за потребителите остава предизвикателство да разберат точно какво са се съгласили да споделят. От Consumer Reports обръщат внимание и на тенденцията интелигентните приемници да следят всичко, което гледа потребителят, независимо дали става дума за стрийминг, възпроизвеждане на DVD или кабелна телевизия.

В отговор на това, регулаторите в различни държави също започнаха да следят по-внимателно информацията, събирана от свързаните с интернет телевизори. Преди година Vizio платиха 2.2 млн. долара за уреждане на искове от Федералната търговска комисия на САЩ и Службата на главния прокурор на Ню Джърси за събиране на данни и наблюдение без съгласието на потребителите. Тази информация, заедно с демографските данни, включително пол, възраст, доходи, семейно положение и собственост върху дома, е била продадена на трети лица, които са я използвали за насочване на реклами и други маркетингови цели.

Тогава от Федералната търговска комисия бяха категорични: "Производителите на интелигентни телевизори трябва да получат съгласието на хората, преди да събират и споделят информация за интересите и личните им данни."

5 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Smart Home"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Шпионират ли ни интелигентните телевизори?"



    

абонамент за бюлетина